ULGI - UMORZENIE, ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI, ROZŁOŻENIE NA RATY. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI OSOBY FIZYCZNE I PRAWNE
I . Podstawa prawna
Art. 6q ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 t. j. ) oraz art. 67a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm. ).
- Opłatę lub zaległość w opłacie można umorzyć, rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek zainteresowanego w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem publicznym.
- Udzielenie ulg w opłatach na wniosek przedsiębiorcy następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej).
II Wymagane dokumenty
1. Wniosek o udzielenie ulgi w formie:
- odroczenie terminu płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami,
- rozłożenia na raty zapłaty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami,
- umorzenia w całości lub w części zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami.
2. Załączniki:
1) Dokumenty obrazujące zdolności płatnicze:
- oświadczenie o stanie majątkowym,
- zaświadczenie o dochodach podatnika oraz małżonka i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
- umowy o pracę, odcinki pobierania emerytury lub renty lub kopie decyzji z ZUS,
- zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego w PUP lub kopia pobierania zasiłku,
- kopie rachunków potwierdzających wysokość opłat eksploatacyjnych z utrzymaniem mieszkania ( za czynsz, media itp.).
2) Inne dokumenty potwierdzające zasadność złożonego wniosku:
- kopie decyzji o spłacie zobowiązań publiczno-prawnych ( US, ZUS ),
- kopie umów kredytowych lub pożyczki,
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia ( kopie rachunków za leki, wypisy ze szpitala, karty choroby itp.),
- udokumentowane wydatki ponoszone na edukację, szkolenie,
Gdy o pomoc ubiega się wnioskodawca nie będący osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć ( wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzenia o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy , dokumenty obrazujące kondycję finansową oraz zaświadczenie o uzyskanej pomocy publicznej za okres 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w sekretariacie Urzędu Gminy Białogard pokój nr 16.
III. Opłaty
Nie pobiera się.
IV. Termin załatwienia sprawy
W ciągu miesiąca lub w przypadkach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy ( art. 139 §1 ustawy – Ordynacja podatkowa).
V. Forma załatwienia sprawy
Decyzja
VI. Miejsce załatwienia sprawy
Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa pokój Nr 5
tel. 943110193
VII. Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Białogard. Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Białogard ul Wileńska 8 - pokój nr 16.