Druki do pobrania
ZEZWOLENIE NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO DROGI GMINNEJ W CELU PROWADZENIA PRAC POLEGAJĄCYCH NA UMIESZCZENIU URZĄDZENIA INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ NIEZWIĄZANEJ Z ZARZĄDZANIA DROGAMI LUB POTRZEBAMIU RUCH DROGOWEHGO
Wymagane dokumenty:
Wniosek – do pobrania w Urzędzie Gminy Białogard, lub na stronie internetowej www.ug.bialogard.ibip.pl
-
Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa.
-
Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeśli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
-
W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót dodatkowo ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu.
-
W zależności od rodzaju realizowanych robót do wniosku oświadczenie o:
-
posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym, lub
-
zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, lub
-
zamiarze budowy przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych, dla których sporządzono plan sytuacyjny na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
-
Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca lub inwestor reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika (art. 33 § 3 Kpa).
-
Dowód należnej opłaty skarbowej za wydanie pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł, zgodny z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 roku w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. Nr 187, poz. 1330).
Miejsce złożenia dokumentów: Dokumenty można złożyć w Urzędzie Gminy Białogard ul. Wileńska 8, 78-200 Białogard pok. 6 (parter) w następujących godzinach: od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 -15:00
Opłaty:
-
17,00 zł – opłata za wydanie pełnomocnictwa zgodna z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.) – opłatę należy wnieść do każdego stosunku pełnomocnictwa .
-
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzenia infrastruktury technicznej niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi nie podlega opłacie skarbowej.
Termin i sposób załatwienia:
-
Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.) sprawa zostanie rozstrzygnięta bez zbędnej zwłoki jednak w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia wniosku, natomiast w przypadku spraw wymagających postępowania wyjaśniającego w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.
-
Decyzja administracyjna w przypadku dróg publicznych – drogi gminne i powiatowe.
-
Umowa dzierżawy w przypadku dróg wewnętrznych.
Podstawa prawna:
-
Art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 645),
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004 roku w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264),
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.),
-
UCHWAŁA NR LXII/338/2022 RADY GMINY BIAŁOGARD z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dla dróg, których zarządcą jest Wójt Gminy Białogard,
-
Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).
Inne informacje:
Wniosek sporządzony na druku przygotowanym przez zarządcę drogi, wraz z niezbędnymi załącznikami, należy złożyć co najmniej na 14 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004 roku w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264) prawidłowo wypełniony wniosek powinien zawierać:
-
imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego,
-
cel zajęcia pasa drogowego,
-
lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego, a w przypadku reklamy powierzchnię reklamy,
-
planowany okres zajęcia pasa drogowego.
Po zweryfikowaniu prawidłowości przedstawionych dokumentów, zarządca drogi wydaje przedmiotowe zezwolenie.
W przypadku dróg gminnych niniejsze zezwolenie wydawane jest w formie decyzji administracyjnej, natomiast dróg wewnętrznych ma formę umowy dzierżawy.
W zezwoleniach określone są m. in. wykonawca prac, inwestor, warunki prowadzenia prac, powierzchnia zajętego pasa drogowego, okres prowadzenia prac, opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz za umieszczenie urządzenia w pasie drogowym.
Przed przystąpieniem do prac wykonawca zobowiązany jest do podpisania protokołu z przekazania pasa drogowego, po ich zakończeniu protokół z odbioru pasa drogowego.
Prace zostaną skontrolowane przez upoważnionych do tego pracowników urzędu. Kontrola zostanie przeprowadzona przede wszystkim pod kątem zgodności zajmowanej powierzchni oraz okresu wykonywania prac.
Wersja 2-Wniosek o umieszczenie
Wersja 2-Wniosek zajęcie pasa drogowego
Wykaz dróg gminnych woj. zach.pom
zajęcie pasa drogowego ( pobierz druk)
umieszczenie w pasie drogowym (pobierz druk)