Nadanie numeru porządkowego nieruchomościom

Nadanie numeru porządkowego nieruchomości
 

Gmina Białogard, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, ustala numery porządkowe oraz prowadzi ewidencję miejscowości, ulic i adresów. Numer porządkowy ustalany jest
z urzędu lub na wniosek zainteresowanych. O tych ustaleniach zawiadomieni zostają właściciele nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.

Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu – na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek musi zawierać: imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania / siedziby, dane dotyczące położenia budynku/nieruchomości.

2. Załącznikami do wniosku są:

a) mapa z wrysowanym budynkiem wybudowanym, w budowie lub prognozowanym
do wybudowania.

b) dokument potwierdzający prawo własności do nieruchomości (kserokopia aktu notarialnego).

Opłata skarbowa:

  • zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego budynku – brak opłat,

  • wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku – opłata w wysokości 17 zł,

  • żądanie poświadczonej kopii zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku – opłata w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu,

  • złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii – opłata w wysokości 17 zł.

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy organu podatkowego:
 

Gmina Białogard

ul. Wileńska 8, 78-200 Białogard

Bank Spółdzielczy O/Białogard

02 8562 0007 0000 0677 2000 0430

Miejsce złożenia dokumentów:

  1. Urząd Gminy Białogard
    ul. Wileńska 8
    78-200 Białogard
    tel. 94 312 11 62

  2. Osobiście – Sekretariat – pokój nr 16

  3. W przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną – na  Elektroniczną Skrzynkę Podawczą: /gmina-bialogard/skrytka

 Termin i sposób realizacji:

Wydanie stosownego zawiadomienia następuje maksymalnie w ciągu 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

Wydanie zaświadczenia następuje w ciągu maksymalnie 7 dni. Przed wydaniem zaświadczenia organ może przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Odmowa wydania zaświadczenia
lub zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia, na które wnioskodawca może złożyć zażalenie.

Zawiadomienie i zaświadczenie mają formę papierową lub elektroniczną – opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Komórka prowadząca sprawę:

Referat Inwestycji, Zamówień Publicznych, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami

 Tryb odwoławczy:

  1. Przepisy dotyczące ustalania numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego. Wnioskodawcy mogą natomiast wnieść skargę do sądu administracyjnego w trybie ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

  2. Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę następuje w drodze postanowienia. Skarżący może wnieść zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w ciągu 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

    Inne informacje:

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne

  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów

  3. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

  6. Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi

 

Obowiązek informacyjny:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Białogard z siedzibą Urząd Gminy Białogard ul. Wileńska 8, 78-200 Białogard.

2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez
e-mail: iod@gmina-bialogard.pl lub pisemnie na adres: Urząd Gminy Białogard
ul. Wileńska 8, 78-200 Białogard

3. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 17 marca 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów oraz z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, którym jest rozpatrzenie wniosku o ustalenie inwestycji celu publicznego lub warunków zabudowy.

4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych,

b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,

c) żądania usunięcia danych, gdy:

dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,

dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

osoby te kwestionują prawidłowość danych,

przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,

administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

9. Odbiorcami danych są podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.

 

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Wniosek o zaswiadczenie o numerze porządkowym budynku

Wytworzył:
Aleksandra Pleban | Ryszard Cegiełka
(2010-12-03)
Udostępnił:
Świder Adam
(2010-12-03 12:46:48)
Ostatnio zmodyfikował:
Brzęczek Paweł
(2024-01-25 18:22:47)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki