Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

WPIS DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ

  1. UZYSKAJ WPIS DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ

Wniosek należy złożyć w Referacie Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Białogard, ul. Wileńska 8, 78-200 Białogard, pokój nr 5, tel. 94 311 01 93 lub w sekretariacie Urzędu Gminy Białogard – II piętro, pokój nr 16.

  1. Kto powinien złożyć wniosek?

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej składa podmiot zamierzający odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, spełniający warunki wymagane do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

  1. Co trzeba przygotować?

  1. Wypełniony i podpisany wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości – załącznik nr 1.

  2. Do wniosku złożonego dołączamy wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości – oświadczenie – załącznik nr 4.

  3. Do wniosku złożonego dołączamy potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.

  1. Kiedy wystąpić o wpis?

Podmiot jest zobowiązany do uzyskaniu wpisu w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady od właścicieli nieruchomości. 

  1. Ile i jak zapłacić?

  • Opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej wynosi: 50 zł. 

  • Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) wynosi: 17zł.

Zapłacić należy przelewem bankowym na konto numer  02 8562 0007 0000 0677 2000 0430 – w tytule przelewu wpisz „opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej”, odbiorca: Gmina Białogard.

  1. Ile trzeba czekać?

Wpis do rejestru dokonuje się w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (dowodem uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości). Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.

  1. Podstawa prawna

Art. 9b, 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U z 2023 r. poz. 1469 ze zm.)

Wytworzył:
Katarzyna Kubik
(2017-03-30)
Udostępnił:
Świder Adam
(2017-03-30 11:00:54)
Ostatnio zmodyfikował:
Brzęczek Paweł
(2024-02-08 18:10:38)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki