ULGI - UMORZENIE, ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI, ROZŁOŻENIE NA RATY. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI OSOBY FIZYCZNE I PRAWNE

I . Podstawa prawna

Art. 6q ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 t. j. ) oraz art. 67a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm. ).

  1. Opłatę lub zaległość w opłacie można umorzyć, rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek zainteresowanego w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem publicznym.
  2. Udzielenie ulg w opłatach na wniosek przedsiębiorcy następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej).

 

II Wymagane dokumenty

    1.  Wniosek  o udzielenie ulgi w formie:

-   odroczenie terminu płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami,

-   rozłożenia na raty zapłaty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami,

-   umorzenia w całości lub w części zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami.

 

 

 2. Załączniki:

  1) Dokumenty obrazujące zdolności płatnicze:

    -  oświadczenie o stanie majątkowym,

    -  zaświadczenie o dochodach podatnika oraz małżonka i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,

   -  umowy o pracę, odcinki pobierania emerytury lub renty lub kopie decyzji z ZUS,

   -  zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego w PUP lub kopia pobierania zasiłku,

  -  kopie rachunków potwierdzających wysokość opłat eksploatacyjnych z utrzymaniem mieszkania ( za  czynsz, media itp.).

2) Inne dokumenty potwierdzające zasadność złożonego wniosku:

 -  kopie decyzji o spłacie zobowiązań publiczno-prawnych ( US, ZUS ),

 -  kopie umów kredytowych lub pożyczki,

 - potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia ( kopie rachunków za leki, wypisy ze szpitala, karty choroby itp.),

 - udokumentowane wydatki ponoszone na edukację, szkolenie,

 

 Gdy o pomoc ubiega się wnioskodawca  nie będący osobą fizyczną do wniosku należy  dołączyć ( wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzenia o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy , dokumenty obrazujące kondycję finansową oraz zaświadczenie o uzyskanej pomocy publicznej za okres 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

 

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni  i złożenia w sekretariacie Urzędu Gminy Białogard pokój nr 16.

 

III. Opłaty

Nie pobiera się.

 

IV. Termin załatwienia sprawy

W ciągu miesiąca lub w przypadkach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy ( art. 139 §1 ustawy – Ordynacja podatkowa).

 

V. Forma załatwienia sprawy

Decyzja

 

VI. Miejsce załatwienia sprawy

Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa pokój Nr 5

tel. 943110193

 

VII. Tryb  odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Białogard. Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Białogard ul Wileńska 8 - pokój nr 16.

Wytworzył:
Krystyna Czuluk
(2017-05-09)
Udostępnił:
Świder Adam
(2017-05-09 12:35:54)
Ostatnio zmodyfikował:
Brzęczek Paweł
(2022-12-19 09:41:06)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki